ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ
Ο Μαγικός Αυλός
Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές καλούνται να γνωρίσουν έναν από τους σπουδαιότερους μουσικούς της περιόδου του Διαφωτισμού, τον Αμαντέους Μότσαρτ, μέσα από ένα από τα σπουδαιότερα έργα του , το Μαγικό Αυλό.
Βασικός στόχος της δραστηριότητας είναι να καταφέρουν να ανακαλύψουν το μήνυμα του Διαφωτισμού που κρύβεται πίσω από κάθε πρόσωπο της ιστορίας. Επίσης ένας από τους βασικούς στόχους είναι να απολαύσουν αποσπάσματα από μια σπουδαία όπερα και να ψυχαγωγηθούν. Στο τέλος δημιουργούν οι ίδιοι ένα βίντεο με τη βοήθεια της δασκάλας της τάξης , παρουσιάζοντας την ιστορία του μαγικού αυλού.
ΣΤΟΧΟΙ
Να αναγνωρίσουν τα στοιχεία του διαφωτισμού στο έργο του Μότσαρτ.
Να αφυπνιστεί το ενδιαφέρον των μαθητών και η κριτική τους στάση.
Να εξοικειωθούν με αυτό το νέο γι΄αυτούς είδος μουσικής, την όπερα.
Να έρθουν σε επαφή με τη γλώσσα και τη μουσική άλλων λαών.
Να εμπεδώσουν τους μουσικούς όρους που χρησιμοποιούνταν την περίοδο εκείνη.
Να συζητήσουν για το ρόλο της μουσικής στη δημιουργία ειδικών ψυχικών διαθέσεων.
Να ψυχαγωγηθούν.
Να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες και να δημιουργήσουν ένα βίντεο με το λογισμικό Movie Maker της Microsoft.
Αρχικά τους δίνεται το παρακάτω φύλλο εργασίας , όπου διαβάζουν λίγα λόγια για τον Μότσαρτ και απαντούν σε ερωτήσεις λύνοντας ένα σταυρόλεξο.
Έπειτα οι μαθητές παρακολουθούν μια παρουσίαση σε PPT της όπερας : Ο Μαγικός Αυλός όπως αυτή παρουσιάζεται στο βιβλίο των εκδόσεων Παπαδόπουλου. Ακούνε την ιστορία και μερικά αποσπάσματα από την όπερα. Αφού ολοκληρώθηκε η παρουσίαση, οι μαθητές συζήτησαν στην τάξη για τα σύμβολα του Διαφωτισμού που διέκριναν, όπως αυτά παρουσιάζονταν από τα πρόσωπα της ιστορίας. Αναφέρθηκαν εύκολα στο διαχωρισμό του καλού (ΦΩΣ) και του κακού (ΝΥΧΤΑ). Διαπίστωσαν ότι οι δεισιδαιμονίες και ο σκοταδισμός στο τέλος εξαφανίζονται, μια και επικρατεί το φως και ο άνθρωπος, που παρ όλες τις αδυναμίες του καταφέρνει να κερδίσει την αγάπη, αφού περάσει φυσικά πρώτα από πάρα πολλά εμπόδια.
Οι μαθητές παρακολουθούν:
Αφού διάβασαν , μα κυρίως άκουσαν την ιστορία του Ταμίνο και της Παμίνα, μοιράστηκε στους μαθητές μια σκηνή του έργου, την οποία έπρεπε να παρουσιάσουν χρησιμοποιώντας εργαλεία σχεδίασης όπως τη Ζωγραφική των Windows, το Revelation Natural Art , Tux Paint και άλλα. Οι μαθητές αφού δημιούργησαν τη δική τους εικόνα στο εργαστήριο Η/Υ , τις συγκέντρωσαν σε ένα φάκελο και τις έβαλαν στη σωστή σειρά. Επίσης προστέθηκε στο φάκελο και η εισαγωγή - η ουβερτούρα - της όπερας, με την οποία έντυσαν το βίντεό τους. Έπειτα στην τάξη με τη βοήθεια της δασκάλας της τάξης δημιούργησαν το δικό τους βίντεο για την ιστορία του Μαγικού Αυλού , χρησιμοποιώντας το λογισμικό Movie Maker της Microsoft, τις εικόνες τους και τον ήχο τους.
Παρακολουθήστε το βίντεο των μαθητών:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου